Već godinama ekološki aktivisti napadaju proizvođače takozvanih SUV-ova, vozila koja liče na terence, ali zapravo imaju malo toga zajedničkog, pa se najbolje snalaze u gradu.Činjenica je da takvi automobili dimenzijama zauzimaju mnogo prostora te, zbog velike mase i loše aerodinamike, troše mnogo više goriva od prosečne porodične limuzine. Ekološke aktiviste će zato sigurno obradovati vest po kojoj bi francuska prestonica uskoro trebalo da uvede potpunu zabranu upravljanja SUV-ovima u gradu.
Već godinama ekološki aktivisti napadaju proizvođače takozvanih SUV-ova, vozila koja liče na terence, ali zapravo imaju malo toga zajedničkog, pa se najbolje snalaze u gradu.
Činjenica je da takvi automobili dimenzijama zauzimaju mnogo prostora te, zbog velike mase i loše aerodinamike, troše mnogo više goriva od prosečne porodične limuzine.
Ekološke aktiviste će zato sigurno obradovati vest po kojoj bi francuska prestonica uskoro trebalo da uvede potpunu zabranu upravljanja SUV-ovima u gradu.
Nacrt zakona još uvek nije poznat, kao ni represivne mere koje će pariski redari koristiti, ali navodno restrikcije ne bi trebalo da se odnose samo na SUV-ove, već i na stare automobile s dizelskim motorima, piše Detroit Free Press.
Pariz nije jedini francuski grad koji kreće u borbu protiv „rasipničkih” SUV-ova, a na isti podvig odlučili su se i Lion, Grenobl i šačica drugih gradova.
Za sada bi najveći problem u formiranju tog zakona moglo biti definisanje segmenta. Naime – šta sve spada u SUV-ove?